0

Your Cart is Empty

Lei'd Back 5.5"

Size
  • Our Classic Swim trunks range from essential solids to wild prints that upgrade any adventure. A tailored fit, polyester shell, and mesh lining ensures all-day comfort. Recommended for a day spent out on the lake or lounging in the sand.
  • Size (inches)
    S M L XL
    Waist 
    26-29
    30-32
    33-34
    36-38
    Leg Opening 21 22.5 24 25.5
    Inseam 5.5 5.5 5.5 5.5

    Fit Guarantee: If you don't absolutely love the fit, we'll exchange them for another size or style for FREE. We make it super easy.
    More info here.

  • 5.5" Inseam

    Elastic Waistband

    Back Zipper Pocket

    Drawstring Elastic Waistband 

    Drop-in Pockets

    100% Polyester

    Machine Washable

    Imported

  • FREE 3-5 day shipping for orders $99+

    $5 standard shipping on all other orders.

    Free exchanges within 30 days for unworn an unwashed items.

    Return within 30 days for refund (full amount -$6.95 deducted for return shipping and handling fees). Products must be unworn and unwashed.

Customer Reviews

Based on 39 reviews
64%
(25)
15%
(6)
13%
(5)
3%
(1)
5%
(2)
A
A.P.
Absolutely the best!!

Perfect fit! And super comfortable. I love them!!!!

Hey Adelyn - stoked to hear how much you like your swim trunks. Thanks for the review!
C
C.C.
Inner liner sewed in incorrectly

They’re of good quality for the most part though the inner liner is sewed in backward. Rather than deal with exchanging (which seems like a hassle), I just cut it out. It doesn’t appear from website literature that a return for cash paid can be effected; had that been an option, I likely would have sent all 3 back. I likely won’t take the chance on anything else as quality control doesn’t seem to be a closely held virtue of BearBottoms.

Hi Chadwick- My name is Robert and I am the founder of Bearbottom. Someone from our team brought your review to my attention and I wanted to personally reach out to you about the product you received from us. The product you received is NOT representative of our product or our quality at all. I want to sincerely apologize for this experience. I have already issued a refund for that pair as you should not have to pay for it. While mistakes do happen-I am embarrassed that a mistake like that slipped through the cracks and represented our company. I will certainly do whatever is necessary to ensure something like this doesn't happen again. I hope you can accept my apology and give us another chance down the line. If I can help with anything in the future or you have any questions please feel free to contact me at any time.
A
A.H.
Mas o menos

Really cheap material, but thats what 30$ will get you. Other than that they get the job done.

Hey Anthony. Sorry to hear you are unhappy with the fabric. Be on the lookout for an email from our support team to help you out.
S
S.
Great shorts!

Shorts were delivered exactly when expected to. They are very nice quality and fit really well. I would definitely recommend a pair of these shorts to my friends.

Glad you got them right on time, Sebastian! Thanks for the review!
C
C.C.

Great pair of shorts. I’m gonna be wearing these all summer

Hey Cameron- Glad to hear you like them! Thanks for the support